Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookies. Zapraszamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.
Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć

Facebook

Zachęcamy do polubienia naszej marki na Facebooku:

Odwiedziny

Dziś odwiedziło nas
7 osób
W ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedziło nas
1657 osób
W ciągu ostatniego roku odwiedziło nas
3425 osób

Czynności obsługowe klimatyzacji

Sprawdzenie prawidłowości pracy układu:

Jeżeli układ nie działa poprawnie oznacza to, że wymiana ciepła nie przebiega odpowiednio wydajnie, co powoduje zdecydowane zmniejszenie lub całkowity zanik schładzania wnętrza pojazdu. Przyczynami nieprawidłowego działania klimatyzacji są uszkodzenia mechaniczne poszczególnych elementów, złe działanie instalacji elektrycznej, utrudniony przepływ powietrza w wyniku zabrudzenia filtra kabinowego, skraplacza lub parownika. Diagnozowanie usterek wymaga użycia odpowiedniego sprzętu jak manometry, termometry, mierniki wielkości elektrycznych czy urządzenia do diagnostyki elektroniki samochodowej.

Kontrola szczelności układu:

Przyczyną zmniejszenia wydajności lub nie działania klimatyzacji może być wyciek czynnika z układu. Jeżeli ilość czynnika w układzie zmniejszy się o 50%, klimatyzacja praktycznie przestaje schładzać wnętrze pojazdu. Usuwanie nieszczelności umożliwia utrzymanie sprawności hydraulicznej klimatyzacji.

Kontrola stanu filtra kabinowego:

Zadaniem filtra kabinowego jest oczyszczanie powietrza nawiewanego do kabiny pojazdu z kurzu, pyłków roślin, drobnoustrojów, zarodników grzybów. Zanieczyszczenia te mogą powodować u pasażerów działania alergiczne, są przyczyną nieprzyjemnego zapachu, przyspieszają niszczenie tapicerki I niektórych tworzyw we wnętrzu samochodu. Zanieczyszczony filtr kabinowy znacznie ogranicza napływ powietrza do wnętrza, zwiększa obciążenie silnika dmuchawy, co prowadzi do jego przegrzania I uszkodzenia.

Oczyszczanie toru napływu powietrza do kabiny:

Zanieczyszczenia z powietrza zasysanego do kabiny auta osadzają się także w kanałach I przewodach układu wentylacji. Usuwanie ich zapobiega powstawaniu nieprzyjemnych zapachów, zwiększa wydajność dmuchawy, poprawia przewietrzanie kabiny.

Kontrola odprowadzania na zewnątrz samochodu skroplonej na parowniku wody:

Elementem schładzającym powietrze dostające się do wnętrza pojazdu jest parownik. Przy schładzaniu powietrza na powierzchni parownika osadza się skroplona para wodna. Krople wody spływające z parownika powinny bez przeszkód wydostawać się na zewnątrz samochodu. Jeżeli tak się nie dzieje, znaczna ilość skroplin wpływa do wnętrza samochodu I wnika w materiał dywaników I wykładzin głuszących instalowanych na podłodze auta. Po pewnym czasie w ciągle wilgotnym materiale dywaników zaczyna się proces gnicia objawiający się bardzo przykrym, trudnym do usunięcia zapachem. Wilgoć we wnętrzu pojazdu sprzyja rozwojowi alergennych drobnoustrojów I grzybów, jest przyczyną ciągłego zaparowania szyb I przyspieszonej korozji nadwozia. Do mokrej powierzchni parownika przyklejają się bakterie, pyłki roślin, kurz. Po pewnym czasie na powierzchni parownika rozpoczyna się proces gnilny. Jego pierwszym objawem jest zapach stęchlizny pojawiający się Po uruchomieniu klimatyzacji lub dmuchawy układu wentylacji wnętrza. Usuwanie zanieczyszczeń z powierzchni parownika wymaga użycia chemicznych środków odkażających.

Kontrola układu sterującego:

Nawet najprostszy układ klimatyzacji ma kilka elementów, które sterują jego pracą. Uszkodzenia czujników ciśnienia, temperatury lub niesprawne połączenia instalacji elektrycznej mogą być przyczyną zatrzymania działania klimatyzacji lub poważnych I kosztownych awarii.

Uzupełnianie oleju w układzie:

Uzupełnianie oleju w układzie ma na celu zapewnienie należytego smarowania sprężarki. Sprężarka jest najdroższym elementem składowym układu klimatyzacji. Praca bez wymaganej ilości oleju zawsze prowadzi do jej awarii, a naprawa jest bardzo kosztowna I bardzo często wiąże się z jej wymianą.

Uzupełnianie czynnika w układzie:

Kontrola ilości I uzupełnienie czynnika w układzie pozwala na utrzymanie założonej przez konstruktora samochodu wydajności układu klimatyzacji, możliwość regulacji w szerokim zakresie temperatury we wnętrzu, a także gwarantuje prawidłową cyrkulację oleju wewnątrz układu I zapewnienie dobrego smarowania sprężarki.

Wymiana filtra-osuszacza:

Ponieważ w układzie klimatyzacji krąży olej, musi być on filtrowany w celu zatrzymania zanieczyszczeń, które mogą powodować uszkodzenia innych elementów klimatyzacji. Znajdujący się w układzie klimatyzacji filtr-osuszacz dodatkowo wyłapuje wodę, której małe ilości w sposób naturalny dostają się do wnętrza układu poprzez przewody elastyczne. Woda wewnątrz układu hydraulicznego klimatyzacji powoduje bardzo szybką korozję mechanizmów sprężarki, może zamarzając w parowniku zablokować działanie klimatyzacji lub doprowadzić do utraty jego szczelności.

Opisane wyżej czynności kontrolno obsługowe powinny być wykonywane regularnie, co rok, najlepiej przed okresem wzmożonego wykorzystywania pojazdu. Nasza firma zajmująca się klimatyzacją zaleca coroczne oczyszczenie toru przepływu powietrza, zapewnienie odpływu wody z parownika, usunięcie z powierzchni parownika bakterii, zarodników grzybów I drobnoustrojów za pomocą chemicznych środków odkażających. Co rok obowiązkowo należy wymienić filtr kabinowy, sprawdzić szczelność I uzupełnić ilość czynnika chłodniczego w układzie hydraulicznym klimatyzacji. Co dwa lata zalecana jest wymiana filtra-osuszacza.
Regularne serwisowanie klimatyzacji zapobiega awariom I kosztownym naprawom. Koszt corocznego serwisu klimatyzacji, jest mniejszy niz naprawa uszkodzonej sprężarki wywołana brakiem regularnej opieki kosztuje nierzadko 10 razy więcej. Lepiej zatem serwisować niż naprawiać.