Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookies. Zapraszamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.
Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć

Facebook

Zachęcamy do polubienia naszej marki na Facebooku:

Odwiedziny

Dziś odwiedziło nas
3 osób
W ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedziło nas
1150 osób
W ciągu ostatniego roku odwiedziło nas
3265 osób

Uszkodzenia mechaniczne

Ze względu na zróżnicowanie materiałów stosowanych do budowy chłodnic, różne będą metody ich napraw, czy regeneracji. chłodnica nie jest mocno zużyta można ratować się I taką naprawą.

Na polskim rynku nie brak magicznych warsztatów, które załatać potrafią wszelkie nieszczelności, robiąc to przy użyciu kleju, żywicy, a nawet gipsu! Niestety, taka naprawa jest również mało skuteczna.
Jeśli chodzi o regenerację, ważne aby podkreślić, że wymiana rdzenia chłodnicy nie jest czynnością, którą może wykonać każdy warsztat, czy mechanik. Zdecydowanie nie polecamy samodzielnych prób, pomijając fakt, że żaden szanujący się producent nie sprzedaje tych komponentów w obrocie detalicznym.

Do innych mechanicznych uszkodzeń należy dodać te powstałe w wyniku nadmiernego ciśnienia w układzie. Ich najczęstszą przyczyną bywa nieszczelna uszczelka pod głowicą. Efekt, czyli uszkodzenie, jest charakterystyczne, ponieważ wyraźnie deformuje I rozsadza chłodnicę. Taki Sam skutek wywołuje stosowanie wody w zimie zamiast normalnego chłodziwa, które nie zamarza. Tak uszkodzonej chłodnicy niestety nic już nie uratuje, ponieważ ulegają zwykle poważnym deformacjom zarówno rdzeń jak I zbiorniki.

Do możliwych defektów chłodnicy należy dodać też utratę wydajności np. Poprzez osadzony zewnętrzny brud. Dotyczy to szczególnie maszyn I aut pracujących w trudnych warunkach, np. Na budowach, czy miejscach wysokiego zapylenia. W takim przypadku oczyszczenie chłodnicy może okazać się wystarczające, jednak bywa I tak, że podczas usuwania trudnych zabrudzeń zmęczony eksploatacją materiał, z jakiego wykonana jest chłodnica, odpada razem z nim. Nawet jeśli nie zawsze chłodnica utraci szczelność, to pozbawienie jej elementów, które pełnią rolę odprowadzania ciepła (system lameli lub płytek), spowoduje, że nie będzie ona działać poprawnie. Wymiana rdzenia lub całej chłodnicy to wówczas konieczność.

Do często pojawiających się uszkodzeń, zalicza się też drobne z pozoru uszkodzenia, jak np. Zerwane aluminiowe gwinty chłodnic klimatyzacji. Niestety ich naprawa może okazać niemożliwa, albo bardzo kosztowa. Należy pamiętać, że wysokie ciśnienia panujące w układzie klimatyzacji nie pozwalają na prowizoryczne rozwiązania.